هشدار رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مدیران جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان برای اقدامات جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز 

12:43 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۹۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
هشدار رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مدیران جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان برای اقدامات جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: تجاوز به منابع طبیعی و همچنین جرایم مرتبط با اراضی کشاورزی مدیران نهاد‌های مرتبط باید با چالاکی و سرعت اقدام کنند و راه‌های ارتکاب جرایم در این موارد را بر روی افراد سود جو ببندند. 

خبرگزاری میزان -  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی استان گفت: اعضای شورا با درک صحیح و واقع بینانه از شرایط استان ضمن انجام وظایف ذاتی و تکلیف سازمانی به بهترین شکل ممکن، هم کار نظارتی و هم کار حمایتی انجام می‌دهند. 

وی افزود: اگر این نگاه حمایتی نباشد شاید بسیاری از مدیران در انجام امور مدیریتی با مشکل مواجه شوند، لذا از نظر اعضای شورا لازمه موفقیت حمایت است. 

عتباتی به فرمان سال مقام معظم رهبری در باب تولید هم اشاره و گفت: رشد و توسعه تولید، یقیناً در سایه حمایت از مدیران متولی امر تولید ممکن و میسر است. 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: با همکاری و هم افزایی عزیزان در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در سال گذشته بالغ بر ۸۱ واحد تولیدی رفع مشکل شده و یا به چرخه تولید بازگشته یا از تعطیلی آن‌ها خودداری شده است و بیش از ۸ هزار فرصت شغلی هم در استان حفظ و ایجاد شده است.

 رئیس کل دادگستری استان با اشاره به دغدغه‌های شورای دستگاه‌های نظارتی درخصوص امور اراضی و منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بیان کرد: تجاوز به منابع طبیعی و همچنین جرایم مرتبط با اراضی کشاورزی مدیران نهاد‌های مرتبط باید با چالاکی و سرعت اقدام کنند و راه‌های ارتکاب جرایم در این موارد را بر روی افراد سود جو ببندند. 

عتباتی با بیان اینکه در حوزه اراضی ملی و زراعی کم کاری‌هایی صورت گرفته است و با توجه به تغییر مدیریت در برخی نهاد‌های متولی گفت: انتظار هست به صورت جدی و قاطعانه در حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و باغات و اراضی کشاورزی اقدام شود و مقررات موجود به درستی اجرایی شود. 

وی تاکید کرد: باید نقشه راه مدیریت‌ها در این امور با برنامه یکساله تعیین و بر محور مدار این برنامه حرکت شود تا بتوان به هدف گذاری‌های انجام شده نائل آمد. 

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در صیانت و حفاظت از مراتع طبیعی و اراضی کشاورزی اشاره و گفت: باید با انجام کار‌های حفاظتی و صیانتی این نعمت‌های خدادادی را حفظ کنیم و از تخریب و تجاوز به آن‌ها جلوگیری به عمل آوریم و این نیازمند توجه و نگاه و ویژه همه مدیران است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین به داشتن برنامه هدفمند تاکید و گفت: مشارکت‌های مدنی و نقش مردم در امر صیانت و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی نباید مغفول بیفتد و از ظرفیت مردمی باید نهایت بهره را برد. 

مجیدی به مسئولیت پذیری مدیران هم اشاره و گفت: مصوباتی که در این شورا و شورای حفظ حقوق بیت المال انجام می‌شود باید با قاطعیت اجرایی شود. 

محبوبی مدیر کل بازرسی استان نیز در این جلسه به اجرای قوانین در حوزه صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد و در ادامه حاضرین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *